Thursday, December 7, 2017

Her okunusu ayri bir inzal...

Demin ayni ayeti 3 farkli kisiden dinliyordum da sunu farkettim... "Taghanni" tecvidin ilk kurallarindan biri, yani Kur'an okunurken kitap okunur gibi bir tonlama ile degil de muzikli okunmasi. Lakin Allah'in hikmetine bak ki, notalar verilmemis yalnizca uzunluklari verilmis onda da esneklik, alternatifler, farkli kiraatler vs var. Mesela bakiyorsun hristiyan ilahilerini topluca okuyabiliyorlar, cunku hepsinin notalari var ve o yuzden church choirs -kilise korolari- var. Lakin camide topluca in unison okunabilen ancak bazi zikirler, salavat vs var. Bu nedenle her Kur'an okundugunda her kisi birbirinden farkli ve her kisi de kendisi her okudugunda farkli bir muzik ile okuyor Kur'an'i (kayittan dinlemek haric). Her okunusu ayri unique kendine ozel. Her okunusu ayri bir inzal... Tekrari yok cunku canli ve Qur'an yasiyor ve bu sekilde okunan baska bir kitap daha ben duymadim... Ve gariptir ki bunu ilk defa dusundum, insan icinde oldugu seyi goremiyor ya, ancak baskalarinin gozunden bakinca farketmeye basliyor, bu da gezip gormenin hikmetlerinden biri olsa gerek :)

ayetleri dinledigim site: http://www.islamicity.org/quransearch/

No comments:

Post a Comment